Strefa wiedzy

Prawo Podatkowe

Wiedza, którą nasi eksperci dzielą się z Państwem
Bieżące zmiany w prawie, najważniejsze zagadnienia, komentarze i doradztwo

Innowacyjny podatnik cz.1. Ulga na robotyzację

W 2022 roku ustawodawca nie zwalnia tempa zmian w prawie podatkowym i nie daje podatnikom czasu na głębszą refleksję w zakresie rozwiązań wprowadzonych z początkiem bieżącego roku. Jedną ze zmian wprowadzonych z dniem 1 stycznia 2022 r. jest pakiet ulg podatkowych, które dodano do ustaw regulujących podatki dochodowe. Wprowadzono równocześnie rozwiązania takie jak: ulga na prototyp, ulga na robotyzację czy ulga na ekspansję, które nie miały praktycznie żadnych wcześniejszych odpowiedników.

SZiP

Nowe zasady opodatkowania najmu prywatnego

Rynek najmu lokali zaczyna się podnosić po pandemicznej zapaści. Rok 2020, jak wiemy przyniósł spore zawirowania w tym zakresie. Jednakże to nie koniec zmian. Ustawodawca zamierza bowiem ograniczyć dochodowość tego rodzaju inwestycji. Może dojść do tego wskutek zmian przepisów podatkowych, planowanych w ramach Polskiego Ładu od 1 stycznia 2022 roku.

Magdalena Hajduk

Lokalna dokumentacja cen transferowych w transakcjach pomiędzy podmiotami niepowiązanymi

Minister Finansów rozpoczął konsultacje podatkowe projektu objaśnień w zakresie cen transferowych, regulującego kwestie związane z domniemaniem oraz należytą starannością w zakresie weryfikacji rozliczeń drugiej strony transakcji z podmiotem, którego miejsce zamieszkania, siedziba lub zarząd znajduje się na terytorium lub w kraju stosującym szkodliwą konkurencję podatkową. Konsultacje podatkowe potrwają do dnia 20 kwietnia 2021 r.

Jacek Drosik