Przewiń niżej

Reklamacja usług turystycznych. R.pr. Michał Badura dla TVP3

Prawa turysty są tematem wiodącym najnowszego wydania programu Relacje w TVP 3 Katowice. Podróżujący najczęściej skarżą się na opóźnione bądź odwołane loty oraz na niezgodność produktu z ofertą, którą przedstawił nam agent w biurze podróży. Radca prawny Michał Badura wyjaśnia, jakie prawa przysługują urlopowiczom w sytuacji, kiedy warunki na miejscu okażą się gorsze niż opisane w folderze.

Każdy z nas ma prawo do reklamacji usług, z których był niezadowolony, również wówczas, jeśli impreza turystyczna została kupiona w ofercie first minute lub last minute. Należy pamiętać, by reklamację złożyć na piśmie w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy. Jak podkreśla mec. Badura, trzeba zadbać o to, aby móc udokumentować swoje roszczenia. Wiarygodnym materiałem dowodowym mogą być zdjęcia nawet z telefonów komórkowych z aparatem fotograficznym dobrej jakości.

Praktyka naszej kancelarii pokazuje, że biura podróży zamiast odszkodowania oferują np. vouchery na kolejne wycieczki. Decyzja, czy taką formę rekompensaty przyjmie, należy do klienta, przypomina mec. Badura.

Program Relacje mogą Państwo obejrzeć na stronie Telewizji Polskiej. Materiał poświęcony biurom podróży rozpoczyna się od 3’45”.

IP Blog Spółki z Górnej Półki Procesowy.pl

 

W celu poprawienia jakości świadczonych usług na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies. To całkowicie bezpieczne dla Ciebie i Twoich danych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zamknij