Przewiń niżej

Umowy z operatorami sieci telefonicznych – nasz ekspert dla Gazety Wyborczej

Chcesz wykupić abonament na telefon albo internet? Nie trzeba się ruszać z domu. Wystarczy kilka kliknięć, a kurier przyjedzie i podetknie umowę pod nos. Potem już tylko podpis i mamy usługę. Tylko czy na pewno taką, o jaką nam chodziło? Krzysztof Majdan w artykule 6 pułapek, które zastawiają na ciebie telekomy analizuje „promocje”, które w trakcie rozmów przez telefon lub w ramach formularzy na stronach www oferują operatorzy sieci telefonicznych i dostawcy internetowi.

Komentarza prawnego udzielił adwokat Jarosław Góra, który podkreśla fakt, że ustalenie przez telefon warunków świadczenia usługi nie jest jednoznaczne z zawarciem umowy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o prawach konsumenta do skutecznego zawarcia umowy przez telefon z konsumentem konieczne jest potwierdzenie warunków umowy na piśmie lub innym trwałym nośniku, np. droga wiadomości e-mail. Następnie konsument musi złożyć oświadczenie o zawarciu umowy, które również w ten sposób musi zostać utrwalone. Zatem sama rozmowa telefoniczna nie wystarczy. Uzyskawszy potwierdzenie warunków umowy na piśmie lub w mailu konsument może zweryfikować, czy zgadzają się one z ustaleniami dokonanymi podczas rozmowy telefonicznej. Jeśli nie, konsument może powstrzymać się ze złożenie oświadczenia.

Jarosław Góra dodaje, by podczas rozmowy zażądać przesłania na maila wzoru umowy, cennika i regulaminu. Dzięki temu, gdy kurier już przyjedzie, klient jest merytorycznie przygotowany i może łatwo sprawdzić, czy przywieziony egzemplarz zgadza się z tym, który otrzymał na skrzynkę e-mail.


 Cały artykuł można przeczytać w na stronach "Gazety Wyborczej".

IP Blog Spółki z Górnej Półki Procesowy.pl

 

W celu poprawienia jakości świadczonych usług na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies. To całkowicie bezpieczne dla Ciebie i Twoich danych. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zamknij